T-Mobile Polska oraz Komenda Główna Policji zainaugurowały nową kampanię informacyjną dotyczącą systemu Child Alert. Inicjatywa ma na celu zwiększenie świadomości społecznej w zakresie bezpieczeństwa dzieci, szczególnie w kontekście ich zaginięć. W Polsce rocznie rejestrowanych jest około dwóch tysięcy takich zgłoszeń, a każda sekunda odgrywa kluczową rolę w poszukiwaniach. System Child Alert, który działa od 2013 roku, jest istotnym narzędziem w tych trudnych sytuacjach oraz w ostatnich 10 latach zdołał udowodnić swoją skuteczność.
W ramach kampanii podkreślane jest, jak ważny jest czas w sytuacjach zaginięcia dzieci. System Child Alert umożliwia szybkie rozsyłanie informacji o zaginionych dzieciach poprzez różne media oraz instytucje, co znacząco zwiększa szanse na ich odnalezienie. W 2023 roku, mija 12 lat od ogłoszenia operacyjności tego systemu, który został uruchomiony po raz pierwszy w 2015 roku. Współpraca z T-Mobile Polska pozwala na dotarcie do dużej grupy ludzi, co jest kluczowe w akcjach poszukiwawczych.
Uczestnictwo w programie Child Alert jest niezwykle proste. Klienci T-Mobile mogą wyrazić swoją zgodę na otrzymywanie komunikatów alarmowych, wysyłając SMS-a o treści TAK12 pod numer 4388 lub poprzez aplikację „Mój T-Mobile”. W przypadku zaangażowania systemu, informacje dotyczące zaginięcia są natychmiast rozsyłane do użytkowników. System Child Alert, mimo że był aktywowany tylko siedem razy, wykazał stuprocentową skuteczność, co dowodzi, jak wielką rolę odgrywa mobilizacja społeczeństwa w trudnych momentach. Społeczna solidarność oraz technologia stały się kluczowymi elementami w walce o bezpieczeństwo dzieci.
Źródło: Policja Rawicz
Oceń: Nowa kampania informacyjna T-Mobile i Policji mająca na celu wsparcie poszukiwań zaginionych dzieci
Zobacz Także


